תוכנית לימודים מעודכנת לתלמידי בוגר
לצפייה בשינויים ובמסלול הלימודים המעודכן, לחצו כאן.
מטרת פרויקט זה היא לערוך את המחקר המקיף והראשון מסוגו על השינוי בתבניות הלכסיקליזציה של העברית, תוך בחינה שיטתית של ההיבטים הרלוונטיים של השפה בשלושה שלבים: (i) התקופות הקדומות שבהן העברית הייתה שפה מדוברת; (ii) העברית המודרנית המוקדמת והעברית המודרנית; (iii) שלבי העברית הקדם-מודרנית, שלגביהם סביר להניח שהשפיעו על השפה כאשר הוחייתה כשפה מדוברת.
פרויקט זה מערער על המרכזיות המיוחסת להסקה פרגמטית ככוח המניע לשינוי לשוני בתחום המודאליות. הטענה היא ששילוב של שיקולים תיאורטיים ואמפיריים מצדיק מעבר מהסבר פרגמטי להסבר סמנטי של שינוי בתחום זה, וכך מספק תמיכה חדשה להצעות פורצות דרך שהועלו לאחרונה בהתבסס על שינויים דיאכרוניים שנצפו בתחומים לשוניים אחרים.
בוגרי ובוגרות החוג מקבלים ארגז כלים המשמש לשלל עיסוקים מחקריים או יישומיים בשפה. הלימודים בחוג מקנים קודם כל הבנה אנליטית של שפה ושל תופעות לשוניות לאלה בעלי עניין כללי בעולם המרתק הזה וגם למי שירצו לעסוק בתחום הקשור בלשון. הלימודים מהווים בסיס חשוב לכל אחד מהעיסוקים הבאים הקשור בלשון:
יועצות תואר בוגר
ד"ר מיכל מרמורשטיין (מדור פונקציונאלי)
משרד: רוח, חדר 47601
michal.marmorstein@mail.huji.ac.il
פרופ' נורה בונה (מדור גנרטיבי)
משרד: בניין מנדל, חדר 233
nora.boneh@mail.huji.ac.il